Motor gekocht!

In het vorige verhaal was ik op zoek naar een leuke motor, een gereden en afgekeurd. Toch wel wat wijzer geworden, een 4 cilinder staat nog steeds op de shortlist. Een kuipje stond dat ook, maar tijdens de proefrit voelde het ook een beetje benauwend. Dus nakeds vallen nu ook weer in de shortlist. En natuurlijk had ik al een budget. Dit is de puzzel deel 2.

Marktplaats is een prima website om te filteren op veel wensen. En als je een model vind zet je de zoekopdracht vast en komen alle nieuwe advertenties die overeen komen ook in je mailbox terecht. Om onverklaarbare reden blijf ik zoeken naar een motor met iets meer kracht dan de ‘standaard’ instap motor met 600cc. Maar ik wil geen motor die zwaar is, waarmee de meeste 1000cc motoren wel zijn uitgesloten. Ook de BMW’s met boxer motoren vallen af. Wat ik wel heel tof vind zijn van die all road modellen. Beetje onverhard kunnen, lekker hoge zitting, ja wel tof.

Maar nee daar viel mijn oog niet op. De meeste all road’s zijn een beetje als die net te grote, stoer ogende, niet offroad kunnende auto’s. Veel duurder voor weinig toegevoegde waarde. En ja ik moet later ook nog wat te wensen overhouden natuurlijk 😉
Mijn oog viel op een Honda CB600F Hornet. Om te beginnen om de toffe naam. Maar stiekum vooral omdat hij vergelijkbaar is met de Fazer die toch tegen viel. Het is een wat krachtiger model, sportief stoer, niet te groot, enzovoorts. Ik langs de zaak in de buurt die hem had staan, 2 stuks zelfs.
Een Zwarte en een Blauwe, degene die mij kennen ligt het voor de hand dat ik de blauwe wil proefrijden. Helaas! Het werd de zwarte, omdat de blauwe een of andere herrie uitlaat erop heeft zitten.
En ja hoor, wat een verschil met de vorige proefrit. Meteen het gevoel dat ik de motor snap, hij rijd heerlijk soepel, schakelt soepel en zit als een huis. Nu valt mij ook op dat de tank van de fazer niet bij mij past. Dit zit net even lekkerder. En een heerlijke power, zelfs in 3 versnellingen te hoog kom je zonder moeite op gang! En bij een beetje toeren schiet het ding werkelijk af. Ik ga er een nachtje over slapen.

En voor wie nog steeds verbaast is, wees gerust. Thuis vond ik de blauwe nog steeds mooier. Dus ik heb de second opinion laten rijden op de blauwe en hij kon niets opmerken. Zelf heb ik de blauwe uiteraard ook gereden voor aanschaf. Super tevreden! Ik heb een motor!!!!

En dan begint het wachten, ondanks dat deze motor geboren is in 2008 staat hij nog niet op kenteken. En dat duurt wel ruim 2 weken.
Bij aflevering super blij naar huis gereden met meteen de eerste file ervaring 🙂 Ook dat bevalt op mijn bigbee. Alleen in het weekend kwam ik er achter dat de koplampen niet werkten. De zekering brand door, kortsluiting dus… Maandag weer terug naar de dealer. Gelukkig geen groot probleem wat vrij snel gevonden was. De koplampen werken weer.
Voor de uitlaat, die toch echt wel veel herrie maakt, heb ik een DB-killer gevonden. Een wereld van verschil en een mooier geluid dat vooral veel fijner rijd.

En nu leren rijden 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑